יום חמישי, 9 באוגוסט 2012

טיפול ארומתרפי בפסוריאזיס



פסוריאזיס היא מחלת עור כרונית אוטו-אימונית (הגוף תוקף את עצמו) ומתבטאת בצמיחה מואצת של תאי עור תוך יצירת קשקשת מוגברת על כתמים ושטחי עור אדומים-סגולים.
הגורמים למחלה אינם ידועים, אך מקובלת הדיעה כי קיימים גורמים גנטיים, רגשיים, תפקודי כבד ועיכול חלבונים מסויימים, קשר לצריכת שומנים וצריכת אלכוהול וכן קשר סטטיסטי לעישון אצל נשים בלבד.
המחלה אינה ניתנת לריפוי מלא אך אפשר לחיות איתה, להתמודד ולהשאירה במצב רדום יחסית.
הרפואה "המודרנית" מציעה מספר טיפולים אך הללו קשורים לרוב במתן סטרואידים ובהחלשה מכוונת של מערכת החיסון. קיים גם טיפול מוכר ויעיל יחסית- פוטותרפיה, ריפוי באור על ידי שימוש במנורות UVB. סוג קרינה זה נמצא גם בים המלח, כאשר אור השמש עובר דרך שכבות אטמוספרה נוספות (בשל הגובה (או "הנומך") של ים המלח- כ- 400 מטר מתחת לפני הים).

הארומתרפיה ידועה מזה דורות כיעילה לדיכוי הפסוריאזיס. מקומה קצת נדחק עם התפתחות הרפואה המערבית, המתקדמת, הכימית, הממוכנת. בהמשך התאזנה הרפואה המערבית, חזרה ופנתה לבדוק בספרות העתיקה וברפואה הסינית, המזרחית, רפואת הצמחים ומיצתה מתוך "תרופות הסבתא" את הגורמים הפעילים.

הטיפול הארומתרפי המוצע נמצא בשלושה מוצרים התומכים זה בזה: שמן פסור, קרם פסור וסבון מיוחד. השמן מיועד למריחה על האיזורים הנגועים, המתנה של מספר דקות וניגוב נמרץ במגבת עבה ומחוספסת. לאחר מכן נמרח הקרם המיועד להרגעה ולהמשך הטיפול באופן מתון יותר. הסבון מיועד לשימוש יומיומי ומכיל גם הוא את החומרים הפעילים שבקרם ובשמן.

המרכיבים הפעילים הם שמנים אתריים-  אקליפטוס, ברגמוט, לבנדר וגרניום. אלו יושבים על בסיס של שמן שומשום, שמן זית וחמאת שיאה, בתוספת אבקת פרופוליס ודבש.  הסבון כולל את המרכיבים הפעילים שצויינו + מינרלים, מלחים ובוץ שחור מים המלח.

המוצרים מאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה