יום רביעי, 25 ביולי 2012

ארומתרפיה(שמנים) לעיסוי תינוקות, להקלת שיעול וליחה


מתוך ראיון באתר Y-NET    עם מיקי גבאי, מטפל מוסמך ובעל וותק של 20 שנה בתחום הארומתרפיה. מנהל חברת ארומה מדיק, העוסקת בתחום הארומתרפיה - בהדרכה (קורסים במסגרת קופ"ח ובמכללות מקצועיות), ייעוץ, אבחון, טיפול, ייצור מוצרי ותכשירי ארומתרפיה. לראיון המלא- http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2415676,00.html


ארומתרפיה(שמנים) לעיסוי תינוקות, להקלת שיעול וליחה


שאלה: מיקי שלום, האם יתכן ששמן המסאז' לתינוקות (בייבי ג'וניור) יגרום לגירוי במערכת הנשימה (נזלת וכו')? מאיזה גיל אפשר לשים בכלי מים בחדר התינוק שמן אקליפטוס? הרוקח בסופרפארם אמר שלא כדאי לפני גיל 4 חודשים. אני יודעת שאין עם זה בעיה, אך מה נכון לעשות? איזה שמן מומלץ לאמבטיה? האם יש שמן שמומלץ לשים במקרים של תפרחת חיתולים במקום כל המשחות שאנו מסיידים את הישבנים הקטנטנים?
תשובה: שמן הבייבי ג'וניור הינו שמן לעיסוי תינוקות אשר רמת הPH-  שלו מותאמת בדיוק לרמת ה- PH של עור התינוק. הוא מכיל בבסיס שמן מקדמיה, שקדים ומעט ויטמין E, שמנים אתרים בריכוז מאוד נמוך של קמומיל רומן (רומאי), רוז אבסולוט ולבנדר. השמן שומר על עור התינוק ומאוד מרגיע אותו כולל הרגעת גזים בבטן.  מנסיון של הרבה שנים בשימוש בשמן בייבי ג'וניור אין קשר בין השימוש בשמן לגירוי במערכת הנשימה שנוצר כפי הנראה כמו אצל כולם מהשפעת מזג האוויר.
שמן אקליפטוס ניתן להשתמש בכל מים (רצוי אדים קרים). בכל גיל המינון משתנה – עד גיל ששה חודשים המינון יהיה 5 – 4 טיפות, לאחר מכן ניתן להגדיל עד 10 טיפות.
אין צורך להשתמש בשמנים באמבט לתינוקות. רצוי לעסות אותם בשמנים לאחר האמבט. במקרה של תפרחת חיתולים ניתן להשתמש בשמן בסיס חוחובה בתוספת ויטמין E עם מעט שמנים אתרים- לבנדר וערער (ג'וניפר) למנוע תפרחת חיתולים. מומלץ ביותר להשתמש בקרם בסיס טבעי עם השמנים האתריים שהוזכרו.
שאלה: איזה שמן הכי מומלץ לשים בחדר של תינוקות בת 4 חודשים שסובלת מצינון ואף סתום? מה יכול להקל על הנשימה ואיך להשתמש בשמן? כלומר באיזה מינון?
תשובה: על מנת להקל על נשימה לתינוקות רצוי להשתמש בשמנים אתריים- אקליפטוס ומנטה. רצוי לטפטף 7 - 6 טיפות למכשיר אדים קרים או לטפטף על המיטה 3 - 2 טיפות (שמן שאינו משאיר כתם). במקרים של צינון קשה או בעיות גרון, ניתן להשתמש בתערובת של שמנים אתריים טהורים כדלקמן:
קשפוט (קג'פוט), לבנדר, אורן, רוזמרין, כוסברה, הל, אקליפטוס ומנטה. יש למרוח 3 - 2 טיפות מסביב לאף ומתחת לנחיריים. בגרון 7 – 6 טיפות למרוח חיצוני. לתינוקות ולילדים חובה למרוח מיד לאחר מכן ויטמיןE .
שאלה: שיעול וליחה – באיזה שמנים אפשר להשתמש כשרוצים לעסות את הגב ובית החזה כדי לעודד שיעול ולמנוע הצטברות ליחה לילדים? ומאיזה גיל אפשר?
תשובה: לשיעול ולליחה ניתן להשתמש בשמנים הבאים: שמני בסיס - פשתן וחוחובה. שמנים אתריים- קשפוט (קג'פוט), לבנדר, קינמון, אורן, אגוז מוסקט. מנטה וכן שמן וינטרגרין20  טיפות לכל 50 מ"ל שמן בסיס לילדים. 40 – 30 טיפות ל – 50 מ"ל שמן בסיס למבוגרים.
לשימוש למבוגרים ניתן להוסיף מיצוי חרדל. ניתן להשתמש בשמן הנ"ל גם למניעה וגם לטיפול. למניעה יש לעסות את הגב ובית החזה פעם בשבוע בין החודשים אוקטובר ועד אפריל (חודשי החורף) ולטיפול יש לבצע את אותה פעולה 3 –2 פעמים ביום. את הטיפול ניתן לבצע בכל גיל.


מתוך ראיון באתר Y-NET    עם מיקי גבאי, מטפל מוסמך ובעל וותק של 20 שנה בתחום הארומתרפיה. מנהל חברת ארומה מדיק, העוסקת בתחום הארומתרפיה - בהדרכה (קורסים במסגרת קופ"ח ובמכללות מקצועיות), ייעוץ, אבחון, טיפול, ייצור מוצרי ותכשירי ארומתרפיה. לראיון המלא- http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-
2415676,00.html



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה