יום שלישי, 24 ביולי 2012

ארומתרפיה (שמנים) לטיפול בקרעים וחתכי חיץ


ארומתרפיה (שמנים) לטיפול טבעי בקרעים וחתכי חיץ

שאלה: האם ישנם שמנים למריחה על הבטן הגדלה על מנת למנוע קרעים והאם ישנם שמנים למריחה על איזור החיץ (תפרים מלידות קודמות) על מנת למנוע הפעם קרעים וחתכים? נא תשובתך גם היכן לרכוש במידה וקיימים.
תשובה: לגבי הבטן הגדולה- עייני במאמרים אחרים באתר. לגבי איזור החיץ (פרינאום) ישנם שמנים שעוזרים לרכך את האיזור, לטפל בו "טיפול מונע" ולהכינו ללידה. על מנת למנוע קרעים וחתכים במהלך הלידה מומלץ להשתמש בשמנים החל משבוע 28 – 27 בתכיפות של פעם ביומיים. החל משבוע 32 בתכיפות של פעם ביום ומשבוע 38 פעמיים ביום.
השמנים המומלצים: שמן בסיס – שקדים ומקדמיה בתערובת ולהוסיף שמנים אתריים – רוזמרין, ורבינין, גרניום, פלמרוזה ואילנג אילנג (ילנג - ילנג ) – סה"כ 15 טיפות לבקבוק של 50 מ"ל שמן בסיס. ניתן לרכוש תערובת מוכנה בשם "לידה קלה" באתר "רוזמרין", אצל תומכות לידה ובחלק מבתי הטבע.

שאלה: שמן שקדים ועיסוי פרינאום - האם ניתן להשתמש לעיסוי פרינאום גם בשמן שקדים "נטו" - כלומר בלי תוספות? עכשיו אני משתמשת בתערובת של בייבי טבע, אבל הומלץ לקחת לחדר הלידה בקבוק חתום - ונראה לי בזבוז להשקיע בבקבוק חדש, כאשר ה"ישן" כמעט מלא... ובעניין זה - עוד שאלה: מדוע ממליצים לקחת ללידה בקבוק חדש? מה רע בבקבוק שאנחנו משתמשים בו כעת?
תשובה: לגבי השימוש בשמנים לעיסוי פרינאום, ראי את תשובתי הקודמת במאמר נוסף באתר. אין צורך לקחת בקבוק חדש לחדר הלידה, זה בהחלט מיותר. מומלץ לקחת לחדר הלידה תערובת שמנים אשר מסייעים במהלך הלידה – התערובת מורכבת משמן בסיס, שקדים, מקדמיה ומעט ויטמין E נוזלי. שמנים אתריים – יסמין, אבסולוט, רוז אבסולוט, מרווה מרושתת, לבנדר, קינמון, ג'ינג'ר, מנדרין, עלי הדר ותפוז. 25 טיפות לבקבוק של 50 מ"ל שמן בסיס.
רצוי שבן הזוג יעסה במהלך הצירים ולקראת הלידה את אזור השכמות, גב תחתון וירכיים. בתערובת הנ"ל ישנם שמנים שמסייעים במניעת כאבים – גב וירכיים ומקלים על כאבי הלידה עצמה, מזרזים לידה ומרגיעים מאוד. ניתן לרכוש תערובת "לידה קלה" מוכנה באתר "רוזמרין" ואצל תומכות הלידה.
שאלה: מה השמן המומלץ לתפרים של חתכי חיץ ולצלקת של ניתוח קיסרי?

תשובה: לתפרים של חתכי חיץ וצלקות של ניתוח קיסרי מומלץ להשתמש ב- 2 תכשירים: ג'ל אצות ים על בסיס קומפרי ולתוכו מוסיפים מעט ויטמין E ושמנים אתרים טהורים- הליקריסיום ג'וניפר ולבנדר. הג'ל גורם לספיחת נוזלים המופרשים כתוצאה מהחתך והשמנים עוזרים לאיחוי מהיר (אפילו מהיר מאוד) של התפרים. מורחים את הג'ל על פד ומטפטפים מספר טיפות על הג'ל ומניחים על התפר. יש להחליף כל 10 - 8 שעות. לאחר יומיים יש למרוח את השמן בלבד.




מתוך ראיון באתר Y-NET    עם מיקי גבאי, מטפל מוסמך ובעל וותק של 20 שנה בתחום הארומתרפיה. מנהל חברת ארומה מדיק, העוסקת בתחום הארומתרפיה - בהדרכה (קורסים במסגרת קופ"ח ובמכללות מקצועיות), ייעוץ, אבחון, טיפול, ייצור מוצרי ותכשירי ארומתרפיה. לראיון המלא- http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-

2415676,00.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה